Teruggaaf energiebelasting

Beter Besparen is het toonaangevende bedrijf in Nederland op het gebied het corrigeren van de energiebelasting (indien men er recht op heeft). Beter Besparen spoort deze panden op, inventariseert de situatie en analyseert de verkeerd toegepaste bedragen. Daarna regelt Beter Besparen een correctie ten gunste van de klant.

Vanaf 2015 heeft Beter Besparen namens haar klanten meer dan duizend teruggaafverzoeken met succes ingediend. Door onze expertise kunnen we snel een casus beoordelen of een extra teruggaaf voor u mogelijk is en een indicatie geven over de hoogte van de teruggaaf. Vaak gaat het bij een eerste teruggaaftraject bij Beter Besparen om zo’n twee duizend euro incl. btw, soms om een paar honderd euro en af en toe om tienduizend euro of meer…

Particulieren en bedrijven kunnen in bijzondere situaties energiebelasting terugvragen. Daarnaast kunnen kerken, multifunctionele instellingen als dorpshuizen, ANBI’s, charitatieve, sociale, culturele en wetenschappelijke instellingen (onder voorwaarden) een teruggaaf ontvangen. Soms zijn er zelfs meerdere teruggaafmogelijkheden op één adres.

Via onze interactieve chat ontvangt u een gratis teruggaafconsult. Tijdens dit consult bekijkt onze adviseur of uw situatie voldoet aan de voorwaarden om voor een specifieke correctie in aanmerking te komen. U kunt ook uw gegevens onderaan de pagina achterlaten.

Expertise 

Beter Besparen weet met haar opgebouwde expertise hoe een correctie kansrijk is, zodat u geen geld laat liggen. Dit is belangrijk, want tegen de beschikking (hierin staat of er recht bestaat op een teruggaaf en de hoogte ervan) staat in principe geen bezwaar en beroep open…

Beter Besparen ontvangt vaak al binnen 2 à 3 weken nadat een dossier is ingediend een uitslag van de aanvraag. De teruggaaf staat vervolgens doorgaans binnen één week op de bankrekening van de klant.

Vergoeding

Beter Besparen vraagt als vergoeding voor de begeleiding van het traject en het indienen van de verzoeken 30% van de teruggaaf op basis van no cure no pay. Afhankelijk of u recht heeft op aftrek van de btw over de energiekosten ontvangt u de teruggaaf inclusief of exclusief btw. De vergoeding van Beter Besparen zal daarom in het ene geval 30% inclusief btw zijn en in het andere geval 30% ex btw zijn. Beter Besparen zal voor toekomstige periodes, indien gewenst, namens de klant opnieuw teruggaafverzoeken indienen. Wederom op basis van no cure no pay. Onze factuur en vergoeding ontvangt u achteraf, nadat u de beschikking heeft ontvangen en de teruggaaf rechtstreeks op uw rekening is overgemaakt. Wel zo veilig en vertrouwd.

Beter Besparen werkt veel voor vastgoedpartijen, zorginstellingen, VVE’s en woningbouwstichtingen. Voor deze organisaties kunnen wij een scan maken van de portefeuille. Bij 10 of meer teruggaafmogelijkheden is een aangepast tarief mogelijk.

Mijn eigen boekhouder?

Voor de boekhouder is het meestal de eerste keer dat die te maken krijgt met deze regeling. We komen zelden tegen dat de boekhouder de regelingen kent, laat staan de expertise heeft opgebouwd met cases van zijn klanten. Anders had hij u wel op de hoogte gebracht, toch? De regeling bestaat al jaren.

De verklaring is op zich logisch: alle afrekeningen vinden rechtstreeks plaats tussen de energiemaatschappij en de energiebelastingdienst. Voor deze administratie is geen boekhouder nodig.

Gaat hij toch voor u aan de slag, dan zal dat in veel gevallen niet kosteloos zijn. Het verzamelen van de bewijsstukken en het invullen van de formulieren is vaak een tijdrovende klus, waarbij succes niet verzekerd is. Stel dat de boekhouder wel de tijd en energie steekt in deze materie en er is geen teruggaaf mogelijk? Zonde van de uurtarieven die worden berekend.

Beter Besparen weet wanneer u er recht op heeft, zal professionele en succesvolle argumentatie gebruiken gebaseerd uw situatie en is daardoor veel succesvoller dan iedereen die weinig met deze materie te maken heeft gehad. Door ons afrekenmodel hebben we hetzelfde belang: een zo hoog mogelijke teruggaaf. Daar mag u ons op beoordelen!

Klantervaringen

Wij van Beter Besparen zijn altijd benieuwd naar de ervaringen van onze klanten met onze diensten en medewerkers. Zij geven ons een gemiddeld cijfer van 9.2. (peildatum 01-01-2019) Daar zijn we reuzetrots op, maar we blijven streven naar een 10! Via onderstaande link leest u alle recensies van onze klanten op Klantenvertellen.nl.

https://www.klantenvertellen.nl/reviews/1040296/beter_besparen

Contact Beter Besparen

Benieuwd of u persoonlijk of uw bedrijf of uw stichting/vereniging/instelling in aanmerking komt voor een teruggaaf, een correctie of een vermindering van de energiebelasting? Beantwoord dan de vragen in onze “chat”, die stapsgewijs bekijkt of u aan de voorwaarden voldoet. Beter Besparen zal na het beoordelen van de ingevulde gegevens contact met u opnemen en de situatie met u doorspreken. Of laat hieronder uw gegevens achter en wij nemen z.s.m. contact met u op

Teruggaaf energiebelasting aanvragen

  • Meer informatie over hoe Beter Besparen omgaat met persoonsgegevens leest u in het privacy policy. Uw ingevulde (persoons)gegevens worden versleuteld verstuurd.

    Velden met een * zijn verplicht
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.